سفیر ژاپن با استاندار یزد دیدار کرد

یزدفردا "سفیر کشور ژاپن صبح روز شنبه طی سفر به استان یزد با استاندار دیدار و در خصوص مسائل گوناگون گفت و گو کرد.


به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در آغاز سخنان خود، وقوع زلزله 8 و 9 دهم ریشتری و حادثه سونامی در ژاپن که به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان این کشور منجر شده است را موجب تأسف و تأثر دانست.


"محمد رضا فلاح زاده" در ادامه به تشریح توانمندیها و پتانسیلهای استان یزد در بخشهای مختلف صنعتی، کشاورزی، علمی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: استان یزد با وجود همه محدودیتهای آبی و اندک بودن نزولات جوی ، رتبه دوم نولید پسته، رتبه دوم زعفران، رتبه سوم تولید انار و رتبه سوم محصولات گلخانه ای در کشور را داراست.


وی با اشاره به توانمندیها و قابلیتهای یزد در عرصه صنعت، گفت: در حوزه فولاد ، ظرفیت تولید نزدیک به 10 میلیون تن فولاد فراهم شده است.


استاندار یزد در ادامه از ورود ژاپن به حوزه سرمایه گزاری مشترک در استان یزد و فاینانس کردن پروژه ها استقبال کرد.


فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات کشور ژاپن در ارائه خدمات به اتباع خارجی مقیم در مهمانشهرهای استان را قابل تحسین دانست.


وی همچنین اظهار داشت: کشور آمریکا بعد از 11 سپتامبر زمانی که به افغانستان حمله کرد ادعای برقراری دموکراسی و دفاع از حقوق بشر داشت، اما با این وضعیت معلوم است که کاری نشده است چنانکه این وضعیت را در کشور عراق نیز می بینیم.


سفیر ژاپن نیز در این دیدار از استقبال گرم مسئولان استان یزد قدردانی کرد و ابراز همدردی استاندار یزد از کشته و زخمی شدن جمعی از شهروندان ژاپنی در واقعه زمین لرزه در شمال این کشور را ارج نهاد.


"کین ایچی کومانو" هدف از سفر خود به یزد را بازدید از اقامتگاه های مهاجرین افغانی عنوان کرد.


وی همچنین با اشاره به سفرهای قبلی خود به یزد، پیشرفت این استان در زمینه های گوناگون به ویژه در امور زیربنائی را ستود.


سفیر کشور ژاپن در ادامه پتانسیل استان یزد در عرصه صنعت را بالا توصیف کرد و خواستار گسترش روابط فیمابین استان یزد و کشور ژاپن شد.


در این دیدار پیرامون مسائل مطرح شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت و طرفین دیدگاه های خود را مطرح کردند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا